DSC 0002

6 та 7 травня 2016 року відбулась конференція, на якій були присутні близько 290 братів і сестер із 75 церков області.

На початку Михайло Андрійович Ільюк привітав всіх присутніх словами "Христос воскрес!" і закликав, забувши щоденні турботи, посидіти у ніг Христа і зосередитись на тому, що Бог буде говорити кожному. Хотілось би, щоб повернулись духовні дев'яності роки, коли під час євангелізацій зали і стадіони були переповнені, коли люди шукали Бога, багато людей приймали хрещення, щоб Дух Святий пробудив церкви до благовістя, євангелизму. Тема "Впливова церква" - церква, яка впливає Євангелією, силою Святого Духа.

Олександр Гаврилюк, пастор церкви "Преображення" м. Рівне і керівник відділу Благовістя коротко поділився Словом із Біблії. Він звернув увагу на слово "воістину" із пасхального вітання. "Воістину" означає абсолютна істина, безапеляційна правда. Чи всі люди вірять в цю істину? Диявол направляв багато ресурсу, робив багато підмін, вигадувались різні міфи і гіпотези, щоб стерти ці слова із розуму людей. Навіщо він це робив? Відповідь одна: якби Христос не воскрес “ Церква не була б впливовою. Апостол Павло пише до коринтян: ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚"Коли ж бо Христос не воскрес, то проповідь наша даремна, даремна також віра ваша! Ми знайшлися б тоді неправдивими свідками Божими, бо про Бога ми свідчили, що воскресив Він Христа, Якого Він не воскресив, якщо не воскресають померлі. Бо як мертві не воскресають, то й Христос не воскрес! Коли ж бо Христос не воскрес, тоді віра ваша даремна, ви в своїх ще гріхах, тоді то загинули й ті, що в Христі упокоїлись! Коли ми надіємося на Христа тільки в цьому житті, то ми найнещасніші від усіх людей! Та нині Христос воскрес із мертвихƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚"(1Кор. 15:20). Хвала Богові, що дияволові не вдалося побороти цю істину про воскресіння, яка дійшла до нашого часу через свідчення вірних послідовників Ісуса, які віддали свої життя. Існують відомості про те, що Петра розіп'яли вниз головою в Римі, апостола Андрія розіп'яли в Греції, Яків був обезголовлений, Пилипа розіп'яли в Азії, з Варфоломія живцем зняли шкіру і також розп'яли у Вірменії, Хому закололи списом в Індії, Матівія побили камінням, решта теж померли не своєю смертю, лише апостол Іоанн дожив до старості у засланні. Свідки воскресіння свідчили про це і готові були заплатити життям за це. Ісус являвся більше як п'ятистам братам. Церква першого століття була впливовою, було велике пробудження, після однієї з проповідей увірували три тисячі, після іншої п'ять тисяч. Чому ця церква була впливовою? Бо вони були готові віддати життя за істину про воскреслого Христа. Як щодо нас? Чи ми готові помирати?

Брати і сестри почули важливу, актуальну інформацію про те, що потрібно змінити, аби кожна окрема помісна церква впливала і преображала суспільство в своєму районі, місті, області. Йоганнес Раймер закликав молитися і просити Бога, щоб Він відкривав, де Він працює, щоб ми бачили тих людей, які шукають Його. Ми маємо шукати, вивчати насущні потреби людей в своєму місті, районі, щоб послужити їм, щоб вони могли пізнати нашого Отця, що на небі. переміни мають відбуватись ізсередини назовні.ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚

Йоганнес Раймер почав свої лекції з розповіді про поїздку в Непал, де зараз відбувається велике пробудження. На Пасху християни вийшли на вулиці міста Катманду і вигукували ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚"Христос воскрес!ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚". ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚Двадцять п'ять років тому в Непалі було 300-400 віруючих, зараз декілька десятків тисяч. І це не лише в Непалі, це і в багатьох інших країнах. А у нас нема. А чому? Адже Бог не змінився, Він Той самий. І сила Його воскресіння також залишилась тією ж. І невже нам треба продовжувати жити так як ми живемо, чи вже ні на що не надіятись, а надіятись лише на небо.

Біблійний текст який розглядали на початку -€“ це перший ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚"семінарƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚" Христа на землі. Проповідь на горі описана в Єв. Матвія 5 глава з 1 по 16 вірш. У вірші13 говориться ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚"Ви -“ сіль землі,ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚ ви світло для світуƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚".Є велика різниця між релігійним мисленням і Біблійним богослів'ям. На початку тексту перераховується ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚"блаженні...блаженні...ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚" Щоб бути тим, чим Бог нам призначив, ми маємо отримати благословення. Бути блаженним означає жити по-іншому, це ніби ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚"двокрапкаƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚", після якої життя стає іншим. Треба бути блаженним, щоб стати сіллю і світлом. Блаженство починається з убогих духом. Де немає ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚"двокрапкиƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚", будуть ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚"знаки окликуƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚". Відділення від життя Божого має причиною неуцтво, ожорсточення сердець, там нема віри, там є релігія, нема життя, руху, як в музеї, як пам'™ятник. Блаженне життя -€“ це коли Бог використовує нас, церкви в Своїх цілях. Люди в Непалі живуть набагато гірше нас, це третя в світі країні по бідності, але Бог благословляє, бо Він вирішує де поставити двокрапку. Він дає це благословення тим, хто вирішує слідувати шляхом вбогого духом, смиренного, хто має серце, яке плаче, шляхом пошуку істини, голоду і спраги правди.

З Лекції 1. Церква, яка зрозуміла людям.

Церква третього тисячоліття, Церква, яка змінить людей, яка буде впливати на світ. Треба задати собі питання ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚"Що таке Церква?ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚" Це спільнота людей, які покаялись, охрестились, чи можливо це щось більше. Чому після масових євангелізацій, де каялись десятки тисяч людей, в церквах лишаються одиниці? Чому діти віруючих батьків ідуть в світ? Для кого Церква? Церква не для нас, віруючих, а для світу! Ми світло не для себе, а для світу. Ми сіль не для себе, а для землі. Нам Христос дав повеління досягати людей в світі. Фокус має бути не всередину, а назовні. Така церква характеризується нонкомпромістичністю, тобто не іде ні на який компроміс. Така церква вважає себе абсолютно правильною, впевненою в собі, не здатна погодитись ні на які зміни. Така церква вважає себе ексклюзивною, і поступово стає етноконфесіональною, національною. ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚А національність веде до того, що люди хочуть зберегти себе такими, які вони є. Така церква для світу абсолютно не приваблива. Церква, яка не зрозуміла людям, це церква, яка сконцентрувалась на собі. Своя мова, свій одяг і т.п. Вона думає про себе, про те як себе облаштувати, і як потрапити в небо. Вона живе не земним, небесним. Христос сказав, що ми не від світу, але ж ми в світі. Він нас посилає в цей світ. В такій церкві зƒƒƒƒƒƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚'€™являється ієрархія. Бо по-іншому неможливо утримувати кількість людей.

А давайте уявимо на секунду, що церква не для себе, а для світу. Івана 3:16 ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚"Так бо Бог полюбив світ (гр. ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚"соціумƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚")ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚" Бог зосередив Свою увагу на світові. Ми Його посланці, послані в імя Його, бо Він у Христі примирив з Собою світ. Нам дане слово примирення, щоб світ примирився з Богом. Ми світло для світу. Христос каже учням, як Отець послав Мене, так я посилаю вас. Іншого покликання у нас нема. Ми послані в народи, щоб з них зробити учнів. Грецьке ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚"етносƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚" вжите тут означає культурно-соціальний простір. Як євангелізувати цей простір? Як зробити з цього учня? Слово ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚"Екклесіяƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚" - це спільнота направлена на світ, це ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚"викликаніƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚". В політичному житті Греції ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚"еклезіяƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚" - це були викликані люди, які мали право голосу, які час від часу збирались, щоб вирішити певні важливі питання. ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚Які могли впливати на хід подій, на них була відповідальність за те, що відбувається. ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚В Мв.16:18, де Христос говорить Петру, що збудує церкву Свою, вживаєть це слово ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚"еклесіяƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚". І ворота пекла її не здолають, означає, що диявол не матиме права голосу, де буде еклесія - суспільство відповідальних за світ, за людей. І там, де церква не бере на себе відповідальність за життя в суспільстві, починає панувати пекло. І сумних прикладів ми бачимо дуже багато в сучасному світі.

Церква, яка фокусується на світі, буде відрізнятись інтегративністю. Спочатку описується церква в Єрусалимі. Там керують диякони і апостоли. Пізніше в Антіохії, там збирались вчителі і пророки. Антіохія була одним із трьох міст Римської імперії, ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚містом різних містичних релігій і великих вчених. ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚І перша християнська школа була утворена там. Зараз це місто в ісламській Туреччині, де корейці побудували молитовний дім із хрестом. Тут велике пробудження. За рік більше п'™яти тисяч відвідувачів, які шукають відповіді, шукають душе опіки. В Ірані покаялись більше 2 мільйонів людей за останні два роки. Дух Святий їх пробуджує. Біженці їдуть в Європу, приходять в зібрання. Церква має ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚шукати шляхи в суспільство. Вона звідти не йде. Така церква місіональна. Все в ній місія, проповідь Євангелія не тільки словом, а життям у всіх аспектах. Місіонерська церква -€“ це та, у якої є місія між іншими багатьма напрямками служіння. В місіональній церкві абсолютно все проповідує Христа, Євангеліє, в цьому вся її сутність. Чи цікаво людям, що відбувається всередині нашої церкви? Місіональна церква відрізняється цілісністю. Життя місіональної церкви не поділяється на слова і діла. Ми посланці неба, посланці Ісуса Христа в цьому світі. Це має відображатись у всьому, навіть у виразі обличчя. Ми носії Євангелія. Ми маємо показати альтернативу. Церква буде вираженням неба в конкретній ситуації на землі, буде в контексті культури в якій вона проповідує. Щаслива людина шукає щастя всім, і бажає щастя всім. Християни -€“ щасливі люди, вони примирились з Богом і бажають щоб в небі було багато людей,тому вони хочуть, щоб люди каялись і знаходили мир з Богом в Ісусі Христі. Місія церкви -€“ жити за покликанням. Про це написано в Еф. 2:10 ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚"Бо ми Його твориво, створені в Христі Ісусі на добрі діла, які Бог наперед приготував, щоб ми в них перебували.ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚" ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚Бог призначає, які справи ми повинні чинити. Кожна помісна церква має пізнавати і виконувати те, що Бог конкретно їй призначив. Місіональна церква живе ідеєю трансформації, ідеєю преображення. Взяти щось незначне і привести в стан значного:€“ хворий стає здоровим, кульгавий починає ходити, сліпий прозріває. Християни в Індії, в Непалі живуть для ближнього, з ціллю поміняти людей, тому там пробудження. А ми живемо самі собою, щоб преобразити власне життя, ну, звичайно, щоб потрапити в небо. Ми думаємо про небо, а вони думають про небо для ближнього. Місіональна церква живе ідеєю примирення світу з Богом, ідеєю преображення. І третє, це велике покликання -€“ зробити учнів. Нам ніколи не вдасться створити небо на землі, але ми повинні стати альтернативою в своєму населеному пункті, області, центром преображення життя.

Що таке трансформація суспільства? Як це зробити? Як визначити своє покликання? Як церкві зрозуміти, де вона знаходиться? Як церкві знайти свій потенціал? Щоб результатом преображення було покаяння людей. Адже в 20-х роках минулого століття було велике пробудження, коли жили такі брати як Іван Степанович Проханов, Іванови, інші. ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚В 1917 році було 100 тисяч протестантських віруючих, а в 1929 році вже 10 мільйонів. Треба повернутись до віри наших попередників.

З Лекції 2. У будь-якому просторі можна розрізняти різні рівні культури. Перший рівень -€“ це матеріальна культура. Одяг, технології, інше без чого ми не уявляємо життя. Другий рівень -€“ це соціальна культура, яка описує норми поведінки. Це треба враховувати перебуваючи в різних країнах, адже культура може дуже відрізнятись. Третій рівень -€“ це культура інтелекту, ідеї. І четвертий рівень -€“ це культура релігії. В центрі культури стоїть релігія. Атеїзм -€“ це теж релігія, релігія невір'€™я. Яка ідеологія, які соціальні засади -€ все формує релігія. ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚ 

...

Все про що говорив брат Раймер написано в його книгах ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚"Мир в обятиях Богаƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚", ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚"Заходьте, будь-ласка.ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚", ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚"Обдарований для служіння. Дари Духа в практиці церковного життяƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚", ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚"Общение с Богом. Принципы, проблемы, практика.ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚" , ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚"Преобразование обществаƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚", та інших. ƒƒƒƒƒ‚ƒƒƒƒ‚ƒƒƒ‚ƒƒ‚ƒ‚‚