001

У Рівному вчилися благовістити через новітні медіа-ресурси

ІІ Медіа-конференція на Рівненщині  «Media West», що відбулася 28 квітня, об’єднала близько 100 учасників з різних куточків України. Серед запрошених не лише блогери, журналісти, дизайнери, церковні оператори, але й ті, хто робить перші кроки у сфері інформаційної діяльності.

«Завдання MediaWest cтворити платформу для інформаційного служіння Західної України, а також стати майданчиком для спілкування як досвідчених фахівців, так і початківців у сфері ЗМІ для досягнення спільної мети – проповіді Євангелії»,  - наголошують організатори конференції.

«Новітні медіа як інструмент благовістя у XXI ст.» - ця тема стала відправною точкою у проведенні усіх семінарів та лекцій. Учасники почули про засади громадянської журналістики в соціальних мережах, ознайомилися з принципами ефективної візуалізації інформації, дізналися, яким є якісний мультимедійний контент євангелізаційних он-лайн-ресурсів та опанували нові можливості благовістя через новітні медіа. 

Конференція проходила за 4 тематичними блоками: соціальні мережі як метод благовістя, громадянська журналістика та основи візуальної комунікації, основи дизайну та редагування в он-лайн ресурсах, мультимедійний контент у блогах, ЖЖ (живих журналах). Блоки  групувалися за трьома потоками і відбувалися одночасно. У якості спікерів запрошено засновників, ідейників та спеціалістів у сфері благовістя через новітні медіа-ресурси.

У постмодерному суспільстві чи не найбільшим каналом формування репутації є інтернет-простір. Як вберегти та сформувати позитивний імідж проекту в інтернет-ресурсах, виконати якісний моніторинг, просувати групу Вконтакті та про «три кити», на яких формується імідж, розповів учасникам головний редактор релігійного порталу BAZNICA.INFO Павло Лєвушкан з Латвії, який презентував на конференції чотири доповіді.

До «трьох китів», на яких вибудовується імідж, він відніс традиційні он-лайн ЗМІ, нові медіа і соціальні сервіси та пошукові системи. До речі, в процесі моніторингу можна користуватися як пошуковими системами (google, yandex), так і блогами, до прикладу, blogs.yandex.ru або ж шукати за новинами за допомогою google.com/alerts. «В інтернеті дуже легко вступити в суперечку, є багато тролей, які провокуватимуть вас на те, але це і є найбільша помилка, - зауважив спікер. – Натомість відведіть погляд на інший ресурс, запропонувавши позитивну альтернативну відповідь на зловмисні закиди». У випадку якщо на вашому ресурсі з’являється негатив – перша заборона – не допускайте самотечії, але займайте активну позицію, однак  без полеміки, і будьте інформаційно відкритими. Говорячи про церкву в цифровому світі, Павло Лєвушкан порекомендував он-лайн-інструменти, які прискорюють інформаційну роботу. На завершення спікер виголосив правило, яке не обходить й інтернет-мережу: «Зараз дуже багато тих, хто в галстуках і багато говорить, але їх ніхто не слухає. Щоб вас почули, треба аби ваше життя співпадало з вашими словами». 

Редактор інформагентства «AlfaPress» Олена Мокренчук поділилася з присутніми досвідом візуалізації інформації в фоторепортажах, відеоматеріалах. Особливих відгуків заслужив семінар представників проекту YesHeIs Тараса Омельченка та Олега Гончара, які  доповідали на тему мультимедійного контенту. «Очікував мало, отримав багато, - зізнається Ігор з Києва. – Думаю, що почуте зможемо реалізувати на базі церкви, адже ми створюємо відеоролики».

Новітні медіа – це не лише позитив, це маса проблем, які виникають, коли людина стає заручником інтернету. Тому на лекціях йшлося і про те, як же не потрапити в цей лабіринт та жити в реальному світі. Власне ці питання обговорювалися і в рамках ток-шоу з теми «Церква та новітні медіа – чи сумісні ці поняття?», ведучим якого був відомий блогер Сергій Терентьєв. Усі зголосилися на тому, що інтернет є інструментом, а не результатом. Павло Лєвушкан дав кілька порад щодо того, як вберегти дитину від інтрнет-залежності: «Коли немає взаємостосунків з батьками, дитина йде в інтернет. Ми надаємо своїй дитині одну годину на день для користування інтернетом, при цьому забороняємо гратися в різні «стрілячки». Усіх цікавило, як же зробити євангелізаційний ресурс цікавим для не воцерковлених людей. Дійшли до простої відповіді – орієнтуватися не на об’єкт (церква, релігія, обряди, віра), а на суб’єкт – людей, які читають і не знають, яким чином їхнє життя дотичне з тим, про що йдеться.

Серед спікерів також Андрій Долганов, координатор сайту poiskBoga.com, співпрацівник християнської асоціації «Емануїл», Надія Філь, координатор проекту Онлайн-наставництва «Чому Ісус?», Вадім Хурін, організатор школи інтернет-євангелізму у Санкт-Петербурзі у 2009 р. та «Jesus Camp» - у 2010 році. Олег Гончар, директор медіапроекту «На грани», Наталія Циммерманн, колишній редактор газети «Райн-Лан» (Бад Емс), онлайн-газеты «koeln.de» (Кёльн, Німеччина).

Організатором конференції є Християнське Медіа-служіння UpGrade. Партнери конференції: Продакшн-студія «Правда PRO»,  Християнський дитячий журнал «Ноїв Ковчег», Молодіжна газета «Два Слова».